Logo nedir? Kelime medlulı olarak gerçeklik katlığı dilimizde amblem olan, bir işlemin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, medlulını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak işlemletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı işlemi sembolize edebileceği kabil, markanın kendi medlulı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara iye olabilir.
Sorusu sorulduğunda kelime medlulının dışında, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan özlük veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı az çok önemlidir. Başka taraftan logo tasavvur çdüzenışmasını yapacak özlük veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çdüzenışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, işlemletmenizin ve bundan sonraki çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çdüzenışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğişlemtirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş sahaı ile faaliyette bulunan şirketler yürekin elan çok yeğleme edilebilir. Bir numara bir sektörde canlılık gösteren işlemletmelerin ekseriya logoları sektörü özümleme fiyat. Ancak çabucak bir küme sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne işleme yarar?
İşletmeler yürekin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz zaman aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan bayağı bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple işlemletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza akva adımlarla devam edebilmek adına “logo tasavvur” çdüzenışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir çehrete teşhisnmasını sağlayan işlemaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Merasimsiz, kolay anlaşılır, sınırırlanması kolay, mümkün evetğunca az adetda renkten oluşemtiaıdır. Her çtay baskı ve sektör tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer şirket ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya eke dokunca verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e için logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine münasip olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cepheıesna lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü zaman üstelik sıkıntısızılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da şirket yürekin logo tasarlanacağı zaman o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı zaman simgenin taşıyacağı medlul hizmetında bu fen çok önemlidir.